Tip & Run Kampioen

Foto's dag 1 - klik hier
Foto's dag 2 - klik hier
"(Onder)water"
Hartje zomer leek dit een leuk thema voor B&Gday. Opblaasbadjes, een waterslide, kinderen met zwempakjes aan en duikbrillen op, een zomerse, vakantie-achtige Boys&Girlsday.
Voor alle zekerheid belde ik begin van de week met de man van de gemeente die de sproeiers regelt om ’s nachts niet weer zo’n verrassing te krijgen als vorig jaar. De man lachte me vierkant uit: “Sproeien?! Met dit weer?! Haha, je hebt meer te vrezen van water van boven!”
Ik begon een beetje nerveus te worden.
Toen ik vrijdagmiddag op ACC kwam, stond het tweede veld van screen tot screen onder water! En op het eerste veld hoorde je bij elke stap gesop. Pfffff konden we wel tentjes opzetten, kon er wel gespeeld worden en zou iedereen wel komen na al die dagen met regen? De stress sloeg toe!
Hans Uijting kwam binnen met al zijn boodschappen en ik hoopte stilletjes maar dat er genoeg mensen zouden komen, zodat hij niet voor niets voor 80 man aan het koken was, maar ik had mijn twijfels....Maar natuurlijk had ik niet hoeven twijfelen, want traditiegetrouw druppelden de ouders en kinderen aan het eind van de middag binnen, werden de tentjes opgezet, was het droog en kwam zelfs het zonnetje door! Boys&Girlsday op ACC zoals het hoort!
T&R finale
De T&R finale werd gespeeld in (onder)water outfit. Daarna natuurlijk het geweldige diner van Hans en aansluitend de prijsuitreiking met als overall winnaar van de grote T&R wisselbeker 2010: Shreyas Potdar, wiens opa en oma helemaal uit India gekomen waren om dit mee te maken! (voor alle prijswinnaars, kijk onderaan). Als je dan voor al die kinderen staat en die glunderende koppies ziet en de oprechte blijdschap voor elkaar als iemand iets gewonnen heeft, weet je weer precies waar je dit weekend voor organiseert. Natuurlijk denken de volwassenen dat het gaat om het nachtelijk kampvuur met de sterke dra….uhhh….verhalen, maar het hele weekend draait toch echt om die enthousiaste, cricketende kids die hun beker of aanmoedigingsprijs niet meer loslaten en er mee lopen te stralen.
Liederen
De bonte avond werd opgeluisterd door optredens van een viertal hippie dames (Renée, Nina, Vianne en Sophia), een goochelact van Noah, zang en dans van Lotte, eigentijdse muziek van Sidney, Gijs, Berend en Jim, maar het hoogtepunt was toch echt het optreden van Mees en Pomme, die eerst met de hand op het hart in ‘oranje-outfit’ het Wilhelmus zongen en zich daarna razendsnel omtoverden tot Barca fans en toen uit volle borst het Barcelona clublied galmden. Werkelijk fantastisch en aandoenlijk.
Het nachtspel (levend stratego) was ook dit keer weer spannend en werd fanatiek gespeeld, kinderen werden getikt, de vlag is gevonden en om precies middernacht klonk de bel ten teken dat het bedtijd was voor de kinderen.
Zaterdag
Na een gezellige nacht, volgde natuurlijk het overheerlijke ontbijt, met scrambled eggs en bacon (dank Robert en Ajit!) en heel veel koffie en kwamen ook de ouders en kinderen die thuis geslapen hadden weer naar ACC. Ryan had inmiddels 6 verschillende cricketonderdelen uitgezet zodat er ook nog serieus gewerkt werd aan bowlen, vangen, gooien, runnen en batten olv Rehan, Ajit, Steven, Michael, Hasrat, Robert en Ryan.
Nieuw dit jaar was de quiz van Steven met internationale cricketvragen, algemene sportvragen, topografievragen en ACC vragen. De groepjes zaten elk aan een eigen tafel, er werd goed overlegd en heel serieus nagedacht. De quiz telde immers mee in de puntentelling en heeft ook nog voor verschuivingen in de ranglijst gezorgd.
Het weekend eindigt altijd met een wedstrijd tussen ouders en kinderen. De kinderen zijn dit jaar weer enorm vooruitgegaan door alle goede trainingen en de wedstrijden, want de ouders werden verslagen.
Prijzen
Een weekend als dit kan niet zonder prijzen. Dus alle kinderen gingen naar huis met een zelf uitgekozen prijsje van de tafel en met een paar ACC sokken en een eigen B&Gday 2010 mok om in de wintermaanden uit te drinken.
Ryan had trofeeën voor de most committed junior player (Sean) en de most improved junior player (Noah) en een speciale prijs voor de most improved wicketkeeper (Berend), die werd uitgereikt door Steven.
Het was een grandioos weekend. Heel veel dank aan de weergoden, de kookkunsten van Hans Uijting, de inzet van Marianna gedurende het hele seizoen op T&R avonden, Ryan en Michael voor alle trainingen, Ajit, Rehan, Steven, Hasrat, en Robert voor hun hulp op het weekend, Zoë voor haar hulp op het weekend en voor alle voorbereidingen vooraf en aan alle lieve ouders/leiding die meegeholpen hebben dit weekend. Door jullie is dit weer een onvergetelijk B&Gday weekend geworden en kon iedereen er ook volop van genieten!
En ik kan alvast verklappen dat het thema volgend jaar iets tropisch wordt ;-)
Mirjam
T&R Uitslag
Jongste categorie: 1e Mees (9,69), 2e Senna (8,33), 3e Anant (5,20)
Middelste categorie: 1e + overall winnaar Shreyas (22,16), 2e Nina s (11,25), 3e Sophia (10,58)
Oudste categorie: 1e Sean (8,88), 2e Berend (6,43), 3e Jim (5,00)
Behalve de bekers voor eerste, tweede en derde plaats in de verschillende leeftijdscategorieën, waren er nog aanmoedigingsprijzen voor Umang (5 vangen), Jonah, Aaron, Gopal, Krishnan, Lotte, James (bijna elke week geweest), Mik (goed vooruitgegaan met bowlen), en Pomme (omdat het zo leuk is dat ze nu ook meedoet).