Select Language
Dutch Afrikaans Danish English French German Hindi Irish Italian Norwegian Portuguese Spanish Welsh

Zuid Afrikaans tovervrouwtje

Gisteren zag ik op het nieuws dat 'ons' Oranje gebruik maakt van een Zuid-Afrikaanse tovenares. Niet echt origineel, wij doen dat al jaaaaaren! Ze komt uit Purmerend weliswaar maar zij doet dan ook veel meer... Zaterdag ochtend wijdt ze het veld in met lijnen van een giftig wit smeerseltje en 's middags gooit ze toverballen. Wij vinden dat prachtig, de tegenpartij vindt het Voodoo.. Het tovervrouwtje van de voetballers voorspelde een doelpunten-verschil van 2 tegen Japan en een hoop blessures, gelukkig voor het laatste is dat niet gebeurd. En ze zat er mooi naast met haar botjes...

En hoe ging het dan met onze wedstrijd? Nou die begon hetzelfde als altijd: tovervrouwtje trok haar lijntjes, gevolgd door twee trainees die het vak wilden leren. Zij wonnen de toss en wij roepen dan altijd:' dan winnen de wij de wedstrijd!' maar helaas... Ons tovervrouwtje had al haar magie gebruikt voor de voorafgaande tennisclubkampioenschappen waardoor het bij ons niet zo wilde lukken! (altijd makkelijk: geef de schuld maar aan de magie...)

VRA begon met batten en hoewel wij in eerste instantie erg blij waren met twee vroege wickets, verging de vreugde snel toen we zagen wie we daar voor in de plaats kwam: Maartje Kosters die heel vrolijk 128 runs bij elkaar sloeg (heeeeeel veel viertjes). Gelukkig hebben we dan altijd nog de tactiek om haar aan het dode wicket te houden met als gevolg dat de andere batsman uitging en wie kregen we daarvoor in de plaats: Carolien Salomons die er ook nog even 66 bij timmerde.
We hebben geleerd: bij Maartje krijg je altijd een kans om haar uit te krijgen en die moet je pakken: dat lukt Marjolein ook heel keurig, jammergenoeg pas in de 45 over..

Omdat ik de foto, die ik van het scoreboek heb gemaakt, niet meer kan lezen, heb ik niet meer de exacte cijfers, maar dat is ook niet belangrijk. Wat wel belangrijk is, dat we met het team in een stijgende lijn zitten, heel hard trainen en er echt wel komen, ook zonder magic! Deze zaterdag was de bowlerij, ondanks alle windvlagen, heel behoorlijk en iedereen probeert de nieuwe dingen uit, die we op de training leren.

En onze Zuidafrikaanse magie? Die pakte een prachtig wicket, sloeg bijna een zesje, is inmiddels tenniskampioen dus volgende week komt alle magie weer terug op het cricketveld!
Tot volgende week op het veld!

Dames ACC

ACC Agenda
<<  September 2010  >>
 ma  di  wo  do  vr  za  zo 
    1  2  3  4  5
  6  7  8  9101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
Sponsors
Banner
Routeplanner naar ACC
Vul je adres in en je route wordt uitgerekend

Zoeken
Bezoekers
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterVandaag198
mod_vvisit_counterGisteren1773
mod_vvisit_counterDeze week3303
mod_vvisit_counterVorige week11473
mod_vvisit_counterDeze maand11869
mod_vvisit_counterVorige maand43228
mod_vvisit_counterTotaal259653

We have: 1 guests, 12 bots online
Today: sept 07, 2010