Het wonder team van 9 man!
U zult vast denken 9 man ja 9 man maar niet getreurd we hebben er alles aan gedaan om met elf man richting Haarlem te gaan maar helaas het mocht niet baten.(Dames bedankt voor de inzet) Maar we hadden wel een speelster in laten vliegen om mee te kunnen doen met deze spannende wedstrijd tegen het Haarlemse Rood/Wit. En deze beste mevrouw heet Natasja en haar contract ligt al klaar voor het volgende seizoen. Vanuit het regenachtige Alkmaar vertrok ik richting het zonnige Haarlem waar Rood/Wit met smart op ons zat te wachten. Dat we daar aan kwamen was er besproken tussen beide captains om eerst te gaan batte en daarna fielden want vorige week hadden we wel een beetje ons lesje geleerd. En dat kwam nog goed uit want Rood/Wit wilde graag gaan fielden. Denise had haar geluksmuntje weer gevonden want ze had de toss gewonnen waardoor we gingen batten.
Eenmaal in de kleedkamer hadden we besloten om een keer gezellig een ander battingorder te maken. (Weet niet of ik het woord goed heb opgeschreven maar jullie weten wat ik bedoel). Dus onze octopus Lonne haalde een voor een onze prachtige namen uit de crickethelm van mama Inge. En wat bleek? Het was de gewone volgorde die we vaak hebben met batte. Daarna hebben we nog maar een keer geloot of de nummers 1 tot 9 gaan beginnen of de nummers van 9 tot 1. Begrijpen jullie het nog want ik ben het inmiddels kwijt maar goed octopus Lonne had geloot dat we de volgorde van 9 tot 1 gingen doen. Dat werd vervolgens een mooie opstelling voor een goede, spannende, leuke en enerverende 1ste inning.
Na wat ballen hebben ingeslagen waren we er allemaal klaar voor en begonnen Ies en ik als openingsbatters. Eerste bal van de wedstrijd ging dwars door het wicket maar niet getreurd ik had al aardig lopen zweten om mij klaar te maken voor het batte. Suus ging er in en voordat ik al omgekleed was zat ze lief aan ieders zijde om mentale ondersteuning te geven. Na Suus kwam onze ingevlogen speelster Natasja en ze had zich goed proffesioneel opgesteld om even de rust te keren in het spel. Een paar mooie ballen in WIJDE V en af en toe het mooie eenbenige hup van Ies. Na het keurige optreden van Natasja mocht Inge laten zien hoe je de ballen in een WIJDE V moet spelen.Na praatje plaatje daadje deed ze het keurig alleen eindigde het wel placed in de handen van een speelster van Rood/wit. Maar jongens wel in de WIJDE V!!!! Na Inge mocht Marjo haar viertjes netjes laten zien voor de mensen aan de kant. De mooie shotjes waren weer even te zien en ondertussen had Ies met haar goede batting en partnership een plaats verruild voor Nat. De volgorde zal een beetje afwijken van de realiteit. Excuus. Helaas ging Nat uit na een LBW en aan het gezicht te zien was ze het er duidelijk niet mee eens. Maar ja wie is er eigenlijk altijd mee eens met die fijne LBW? Daarna mocht Denise het samen met Marjo proberen en na een aantal mooie runs en in de Wijde V geslagen te hebben hield het voor Marjo ook op alleen weet ik niet meer hoe en wat. Sorry daarvoor. Ik denk dat ik even de kluts kwijt was tijdens het scoren. Marjo gaf de beurt aan Saskia en we zagen onze eerste honderd al verschijnen met Denise en Saskia. Langs de kant konden we zien dat ze er in ieder geval voor gingen en aangezien ze aardig aan het runnen waren en mooie hits hadden stopte de teller bij 91. Maar ik ben trots op de dames dat we ondanks 9 man toch positief zijn gebleven en de gezelligheid er inhielden.
Gelijk na de 1ste inning zijn we gelijk door gegaan. Nat en ik begonnen met het bowlen daarna namen Denise en Marjo het over. En na lang wachten aangezien we aardig honger hadden maar toch door wilde gaan aangezien zij op ongeveer 85 runs zaten. Had Marjo als enige in de 12de over een mooie wicket. Een over later was het gedaan met de pret, kort maar krachtig. Maar als beloning mochten we gaan lunchen met heerlijke broodjes na het buikje rond gegeten te hebben zijn onze wegen gescheiden. Maar een voordeel van het vroeg klaar zijn na twee uurtjes slapen kan ik nog wel redelijk een verhaal op papier zetten. Nog een fijn weekend allemaal en tot horens.