ACC 1 wint van VOC en verliest in de T/20 van Quick Hg.
Hoewel de competitie uiteraard veel belangrijker is, moeten we waken voor het T/20 degradatiespook. Maar dat komt wel goed.
Dan de zondag, wederom thuis, tegen het op de gedeelde derde plaats vertoevende VOC. Uit wisten we het ons zelf knap lastig te maken, dus van onderschatting geen sprake. Na gewonnen toss vol vertrouwen kiezend voor batten. Echt uitwijden zal ik niet, immers ‘Alice’ is me al voor gegaan. Maar wel een paar highlights. Wat te denken van de weer uit Zuid Afrika teruggekeerde Lloyd Madsen. Wat een classy batsman. Ik meldde het al eerder, bijzonder mooi te aanschouwen en wat leuk te zien dat hij goed afkwam (44, 5x4).
En elke week is het weer verrassend ‘Opa’ Zulfi te zien batten. 45 ‘of age’ en dan toch weer, geheel in eigen stijl, een belangrijke 50 not out (1x6, 3x4). Het is en blijft knap. Leuk overigens hem met Mudassar (19 not out, 2x4) te zien batten, dat deed me even denken aan de uitwedstrijd tegen VVV een paar jaar geleden, de trouwe supporter herinnert zich dat vast nog wel. ‘Bukhie’ excelleert in het Nederlands elftal en in de T/20, maar heeft in de competitie zijn draai aan bat nog niet gevonden. Dat knaagt aan hem, want hij wil zo graag. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en blijf hem door dik en dun steunen. Daar ben je immers supporter voor.
De innings van VOC was (voor hen en het publiek) zondermeer teleurstellend. Coach Townsend (17), al goed voor meer dan 500 runs en ‘topping de averages’ in de Topklasse, werd op het bowlen van Zulfi knap door Steven achter het wicket ingerekend. Daarna waren slechts hun overseas players Williams (40) en Kuggelein (21) in staat een acceptabele score te behalen, al bracht het VOC niet veel verder. Op 122 was het gedaan en zo konden onze jongens nieuwkomer ‘Faf’ een mooi deuntje leren over weer twee punten in de tas van ‘Shabas’. Daar krijg je immers nooit genoeg van.
Rest nog te vermelden dat:
- Captain Moshin, hersteld van blessure, weer bowlend in actie kwam en met zijn eerste bal (van de inning) reeds succes had;
- ‘Xander van Volumia’ een aardig vangetje vasthield op diezelfde eerste bal;
- Mudassar ook een hele mooie, eenhandse vang deed;
- Younis Rehan weer top bowlde, getuige zijn drie wickets;
- Ons fantastische Derde op veld 2 na een spannende slot (221 voor 9) toch nog de winst wist velilig te stellen;
- Verliezend finalist van vorig jaar, Excelsior ’20 volgende week zondag op bezoek komt;
- Wij dan ook ons 90-jarig jubileum vieren, met onder andere een Thée Dansant;
- Eva en Kenneth van ‘Aan Tafel Graag‘ ook dan weer een lekkere maaltijd zullen verzorgen;
- Ik hoop dat u weer van de partij zult zijn.
EP
Ballenactie 2012
Select Language
Zoeken
Sponsors
Routeplanner naar ACC
Vul je adres in en je route wordt uitgerekend