Zinderend Loopveld: ACC – VRA in best of three: 1 – 0
Ik moet bekennen dat ik op deze glorious summerday (en niet na-zomer-dag !) te laat was voor de ouverture op het Loopveld. Ricky seinde (zo noemde men dat vroeger; nu heet dat sms’n) “toss gewonnen – fielden.”
Vlak daarop Carolien: eerste over – 0 voor 2 dankzij Bukhari!
Bij de parkeerplaats tinkelde dat ding opnieuw: 16-3 en bij het passeren van the Gates: stand 28 – 4.
De klok zegt 11.38. Toen ik net zat: 30 – 5. Mijn hemel, wat is hier aan de hand?
Roderick Lyall had nog zo geschreven “Amsterdamse teams gewaagd aan elkaar.” Zo stond het toch op CricketEurope…..
Goed even de feiten. Na 30-5 werd het 51-6; 73-7; 81-8; 99-9; 103-10 in 35 overs.
Alleen Eric v/d Burg had met 27 runs stand gehouden en hij is geen international.
ACC walste over VRA heen, en het hadden nog 10/15 runs minder kunnen zijn. Holy Moses, wat gebeurt hier?
Bukhari bowlde 3-20/9.5; Zulfiqar 3-27/10; Xander Udo 1-3/2; Olly 2-25/4; Anton Roux 0-8/4
Anton 3 vangen; Steef/ Xander? Zulfi elk 1
Er was veel publiek; ik schat 133 man waarvan het leeuwendeel ACC-ers. Het veld versierd met banken, met fraaie ACC-kussentjes, en stoeltjes zag er in de omlijsting als een plaatje uit. Het gras was vrijdag jl. gemaaid maar had al weer de nodige groeistuipen ondervonden in de vochtige warmte. De ondergrond was zacht; het outfield slow.
De pitch was moeilijk, zo verzekerden mij enkele spelers.
Goed ACC gaat batten. Steven en Mudassar trekken naar de wickets. Op 6 wordt de laatste naar de kant verwezen voor caught behind (?) Zulfi komt, maar de jongste Lubbers (17 jaar) geeft beide batsmen met zijn flight en spin genoeg problemen. Op 22 wordt Zulfi (6) door Westdijk gecleaned.
Ondertussen sms’t EP druk met Heino en oud-coach Marron over de ontwikkelingen.
Steven zet zijn missie met Francois Le Clus heel voorzichtig voort. Eentjes, maidens, weer uppies volgen heel langzaam, maar het scorebord tikt verder.
Na 22 overs sneuvelt Steven voor 25 uiterst waardevolle runs waaronder 2 x prima 4. Vooral Borren maakte hem het leven lastig. 45 voor 3 in 22.
Bas (29 no) en Le Clus (33 no) brengen vervolgens de nog benodigde 60 runs op het bord met opnieuw uiterst beheerst batten. te weten ones + two’s.
Zo staat het opeens EEN – NUL voor A.C.C.
Ik zeg er verder niet te veel over; eerst morgen nog in de regen naar men zegt.
Wij zagen veel vertrouwde gezichten uit AFC en Pinoké kringen. Heerlijk al die belangstelling.
Van de vrienden uit eigen kring noem ik speciaal de aanwezigheid van Aziz en Marleen Dhoekie; Wilco van Oven Fransz; Wim Staats Jr en Daan Kappelhoff.
Rick mocht een 8-tal ballen in ontvangst nemen (de nieuwe target is nu 100 !) en hij liet de loterij als vanouds draaien.
In de ochtend-uren besprak ik nog met John Worries het mooie Amstel zwemverhaal van Anton met als doelstelling de uiterste motivatie van zijn boys te bewerkstelligen. Fysio Jan Spits, die het vertrek bij Ouderkerk had gezien, bevestigde de waarde van zo’n onderneming. Helaas, John vond het helemaal niks; gekkenwerk; waardeloos.
Ik kon er niet tegen op praten; maar ja toen stond het ook al 30 – 5……
wordt vervolgd – ZONDAG 4 september - 11:00 uur terrein VRA. Maar hou de weergoden in de gaten, de voorspelling is niet best, helaas.
OBSERVER
PS Van de redactie: het aller, allerlaatste ACC-nieuws is te volgen via twitter. Twitter je niet, druk dan op 'blauwe vogeltje' in rechter kolom om de recente korte berichten, 'tweets' geheten, te lezen.
Ballenactie 2012
Select Language
Zoeken
Sponsors
Routeplanner naar ACC
Vul je adres in en je route wordt uitgerekend