Het nieuwe derde
Het nieuwe derde, met grootkanonnen zoals Wasim Ismael, Rob van Boeschoten, Imran Aslam en Irfan Younis in de gelederen, speelde afgelopen donderdag (Hemelvaartsdag) tegen United 2. Het team speelt in een nieuwe klasse waar niet 50 overs, maar 40 overs gespeeld wordt. Ik hoorde Rob van Boeschoten al denken: shit, mag ik nu maar 8 overs gooien?! Ik hoorde ook Wasim Ismael al denken: yes, kan ik vroeger naar huis. De nieuwe klasse heeft dus zijn voor- en nadelen. Één ding is echter zeker: het nieuwe derde zal om het kampioenschap gaan strijden.
Donderdag ging United 2 als eerst batten en haalde een score van 98 runs. Imran Aslam was ‘the pick of the bowlers’ (niet te verwarren met: ‘de pik of de bowler’) en nam 4 wickets. Robert van Boeschoten en Irfan Younis namen ieder 2 wickets en Ali Rashid en Shoaib Ismael pakten beiden één wicket. Laatstgenoemde zorgde er tevens voor dat de wedstrijd niet meer al te lang duurde: van de 98 runs maakte hij er 64 (dat is 64:98x100=65% van de totale score!) en ging tevens niet uit het veld uit (niet uit het veld uit, niet uit het veld uit, niet uit het veld uit, niet uit het veld uit………..). Asad Zulfiqar, één van de drie, had maar 1 run. Desondanks stond Asad maar liefst 8 overs in en steunde Shoaib dus heel goed!
United 2, 98 all out (22 overs)
R.van Boeschoten: 2–23 -6.1 + 2 makkelijke vangen
I.Aslam: 4-31-6
I.Younis: 2-12-5
S.Ismael: 1-28-4
A.Rashid: 1-3-1
ACC 2, 100 voor 2 (15 overs)
S.Ismael: 64 runs not out